Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

LİMAN GÜVENLİĞİ VE VERİMLİLİĞİ İÇİN EFEKTİF ÇÖZÜMLER

SICK AYŞEN ÖZTOPRAK, LOJİSTİK OTOMASYONU BÖLÜM MÜDÜRÜ

OPTİK SENSÖRLER VE ALAN TARAYICILARININ SUNDUĞU ALGILAMA, ÖLÇÜM, TANIMLAMA VE GÜVENLİK ÇÖZÜMLERİ İLE SICK, VİNÇLERİN, KONTEYNERLERİN VE ARAÇLARIN ÇARPIŞMA İHTİMALİNİ AZA İNDİREREK OPERATÖRLERE YARDIMCI OLUYOR.

Dünya genelinde tüm liman operasyonlarında her gün farklı nedenlerden dolayı ölümle sonuçlanan kazalar meydana geliyor. Ayrıca, bu kazalar nedeniyle operasyonların tamamının veya bir kısmının belli bir süreliğine durmasından dolayı gecikmeler yaşanıyor. Taşınan malın zarar görmesi ve limandaki ekipmanların yenilenmesi nedeniyle, her yıl büyük miktarlarda para kaybı yaşanması ise ayrıca göze çarpan en önemli ayrıntı. Liman sigorta tazminat talepleri ile ilgili yapılan araştırmalara göre, davaların %19’u gemilerde ve iskelede yer alan vinçlerdeki insan hatalarından kaynaklandığı ve bunun da maliyetlerin %42’sini oluşturduğu tespit edilmiştir. Bu noktada, yaşanan kazaların önüne geçmek ve maliyetleri düşürmek için SICK’in endüstriyel çözümleri devreye giriyor.

Optik sensörler ve alan tarayıcılarının sunduğu algılama, ölçüm, tanımlama ve güvenlik çözümleri ile SICK, vinçlerin, konteynerlerin ve araçların çarpışma ihtimalini aza indirerek operatörlere yardımcı oluyor.

İyi bir otomasyon sistemi, konteynerleri gemiye yüklenmesi ve gemiden alınması işlemlerinde hata yapmadan konteynerlerin zarar görmesini engelleyerek liman operatörüne zaman kazandırıyor. Liman çevresinde asıl otomasyon sorunu açık alan vinçlerinin park yerlerine doğru ve hızlı konumlandırılmasıdır. Konteyner limanlarında daha fazla güvenlik ve verimlilik sağlanması için, SICK’in liman operasyonlarına yönelik sunduğu çözümlerden biri vinç konumlandırma işlemidir. Bu çözümler; 1.7 km’ye kadar doğrusal mutlak konumlandırma sistemi, motorların devre kontrolü için enkoder ve lazer mesafe sensörleridir.

Konteyner konumlandırma prosesine yönelik SICK’in geliştirdiği özel sensör, konteynerin köşelerini ölçerek konumunu algılıyor. Bu ürün, konteynerin açık alanda kavranması ve taşınması ve tamamı otomatikleşen bir proseste taşıma tırlarına yüklenmesi işlemlerinde kullanılıyor. Bu sistem, konteyner alanının tamamıyla otomatik olarak yapılmasını mümkün kılıyor ve iskele tarafında STS operasyonlarının daha hızlı ve güvenli olmasını sağlıyor.

Gemilerdeki yüksek konteyner yükleme yoğunluğundan dolayı genellikle vinç kollarının gemiye yakın çalışması gerekiyor. Kısa mesafe aralığı, büyük kazalara neden olan çarpışmaların olasılığını arttırıyor. Bu durumda, Lazer Ölçüm Sistemi temassız mesafe ölçümü yapıyor.

AGV’lerin (otomatik yönlendirilmiş araçların) güvenliğinde ve yönlendirilmesinde, dünya genelinde konteyner limanlarının sistemlerinin çoğunda LMS (Lazer Ölçüm Sistemi) kullanılıyor. Dış ortamda kullanılan LMS, AGV’lerin önünde sabit veya hareketli bir engel olup olmadığını kontrol ediyor. LMS’in algılama alanına bir nesne girdiğinde, araç yavaşlıyor. Eğer nesne daha da yaklaşırsa, araç tamamen duruyor. Dış ortam için dizayn edilen LMS, yağmur damlaları ve kar taneleri gibi zararsız objelerin varlığını da göz önünde bulunduran özel bir yazılım ile donatılmıştır.

SICK, liman operasyonlarına yönelik sunduğu çözümleriyle limanları daha güvenilir ve operasyonları daha verimli hale getiriyor. Operatörler için çözüm ortağı olarak çözümler sunuyor.