Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

AKILLI AMBALAJLAMA VE PAKETLEMEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİMİN İHTİYAÇLARI

Sektörde akıllı ambalaj uygulamalarından genel anlamda ana beklentiler ambalaj malzemesi maliyetinin düşmesi, dağıtım ve sevkiyat sırasında ambalajlardaki hasarları yok etmek, ambalajdaki ürünün ömrünü uzatmak, ambalajdaki ürünün durumu ile ilgili bilgilere online ulaşabilme yönünde. Ambalajlama proseslerinde daha fazla verimlilik ve daha iyi kalite; gece ve gündüz durmadan devam eden, kontrol edilebilir, sürdürülebilir ve problemsiz üretim sayesinde gerçekleşiyor. Bu bağlamda değişik uygulamalar her geçen gün giderek çoğalıyor. Günümüzdeki paketleme makineleri, lojistik optimizasyon, verimli üretim, hızlı üretim performansı ve üretim hattının hızının artırılması prensipleri göz önünde alınarak tasarlanıyor.

Ambalajlama makineleri operatörlerinin farklı sistem gereklilikleri var. Sistemlerin güçlü, güvenilir ve kompakt olması, yüksek iş hacmine imkan vermesi ve kullanımının kolay olması gerekiyor. Ambalaj makinesi üreticileri, hassasiyet ve işlevsellik sunan makineler geliştirmeli. Makineler, kompakt ve güvenli bir ambalajlama işlemi garantisi vermeli. Ayrıca makinelerin, çizilmeye karşı da son derece hassas yüzeylere sahip olması gerekiyor.

Hem makine üreticileri hem de son kullanıcılar için ambalajlama teknolojisi işletmenin sürdürülebilirliği açısından hayati önem taşıyor. Ürünlerin pazara hızlı bir şekilde ulaştırılması, toplam maliyeti düşürme, varlık yönetimi/optimizasyonu iyileştirme veya daha geniş işletme üretim riski yönetiminin iyileştirilmesi, tedarikçiler için gerekli. Ambalajlama, sektör genelinde ürün önemli olmaksızın satış mesajlarını iletmekten ürünün taşıma sırasında korunmasına, sıkışma ya da tıkanma korumasından bölüm kontrolüne kadar birçok işlevi yerine getiriyor. Ambalajlama, daima fabrika ve tüketici arasında doğrudan bağlantı kuruyor. Ambalajlama, hem hayati öneme sahip bir iletişim kanalı hem de tüketicinin üretici ile ilk temas kurduğu nokta. Ambalajlama genellikle ürünü, tüketiciye rekabetçi bir ortamda satarken aynı zamanda ürünün mükemmel bir koşulda teslim edilmesi için işlevsellik sağlamalı. Kısacası, dünya çapında tüketicilere yönelik ürünler, üretiminin temel yapı taşı olup tüm bu amaçları kesinlik, ölçeklenebilirlik, güvenlik ve hız sağlayarak yerine getirmeli. Paketleme endüstrisinde ise, üretim hızları oldukça yüksek. Üretimdeki aksaklıklar ciddi kayıplara sebep olabiliyor. Bu sebeple, uygulamalar için doğru ürünün seçilmesi oldukça önemlidir. Gelişen teknolojiler manuel hataların önüne geçtiğinden hata oranlarını azaltıp, verimliliğin artmasına neden oluyor.