Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

AĞIR YÜKLERİN VİNÇLE TAHLİYESİ VE LİMAN İÇİ OPERASYONLAR

HAREKET

HAREKET PROJE TAŞIMACILIĞI VE YÜK MÜHENDİSLİĞİ, HAZAR DENİZİ’NDE BULUNAN BAUTINO TS MARINE BASE LİMANI’NIN İŞLETME HAKKINI DEVRALDI. ŞİRKET, KAZAKİSTAN, ÖZBEKİSTAN, KIRGIZİSTAN VE TACİKİSTAN İÇİN STRATEJİK ÖNEME SAHİP, ULUSLARARASI STANDARTLARDA BİR “HEAVY LIFT” LİMANI OLUŞTURACAK VE 1 NİSAN 2020 TARİHİNDE FAALİYETLERİNE BAŞLAYACAK.

Ağır kaldırma ve taşımacılık hizmetleri sunan Hareket, 2020 vizyonu çerçevesinde standart dışı ve ağır yüklerin taşınması ile kaldırılmasında hizmet entegrasyonu sağlamak hedefiyle Kazakistan’da bulunan Bautino TS Marine Base’in limanının işletme hakkını Teniz Service LLP firmasından 5+5 yıllığına devraldı. 1 Nisan 2020 tarihinden itibaren geçerli olacak süreçte Hareket, iskelenin tüm ticari ve operasyonel haklarına tek başına sahip olacak. Hareket, Kazakistan ve hinterlandı olan Özbekistan, Kırgızistan ve Tacikistan için özellikle ağır ve gabari dışı proje yükleri açısından stratejik bir öneme sahip limanın, üst yapısını kurmak üzere yüksek tonajlı vinçler, özel amaçlı taşıma araçları ile elleçleme araçlarına yatırım yapacak. Bu proje ile hedeflerinin uluslararası standartlara sahip bir heavy lift iskelesi kurmak olduğunu söyleyen Hareket Proje Taşımacılığı ve Yük Mühendisliği Genel Müdürü Engin Kuzucu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hazar Denizi’nde bulunan limanlar, proje yüklerinin tahliyesi ve elleçlenmesinde yetersiz kalıyor.

Kazakistan’da benzer özellikte iki liman daha bulunuyor ama taleplere yeteri ölçüde cevap veremiyor. Biz de 20 hektar üzerine kurulu bulunan ve 35ton/m² gibi yüksek bir zemin dayanımına sahip bu limanın üst yapısına yatırım yaparak kendi organizasyon yapımızı kuracağız. Böylelikle 600 ton’a kadar olan yüklerin vinçle tahliyesini ve liman içi operasyonlarını gerçekleştirebilecek sabit bir kapasiteye sahip olacağız. Ayrıca limanda gerektiğinde daha ağır yüklerin tahliye ve operasyonunu mümkün kılacak tamamlayıcı sistemlerimiz de bulunacak.”