Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

TAŞIMADA 360 DERECE GÖRÜNÜRLÜK SAĞLAYAN DİJİTAL İZLEME SİSTEMİ

CHEP

PAYLAŞIMA VE YENİDEN KULLANIMA DAYALI SÜRDÜRÜLEBİLİR İŞ MODELİYLE TEDARİK ZİNCİRİNE YÖNELİK AKILCI ÇÖZÜMLER SUNAN CHEP, BXB DİJİTAL ARACILIĞIYLA SAĞLADIĞI DİJİTAL İZLEME SİSTEMİNİN PİLOT UYGULAMALARINA TÜRKİYE’DE DE BAŞLADI. TAŞINAN ÜRÜNLERİN 360 DERECE GÖRÜNÜRLÜĞÜNÜN YANI SIRA GERÇEK ZAMANLI VERİ ALMA İMKANI DA SUNAN SİSTEMİN, TÜM MÜŞTERİLER TARAFINDAN KULLANILABİLMESİ HEDEFLENİYOR.

Standart ebattaki yüksek kaliteli paletleri, plastik konteyner ve kasaları ile tedarik zincirine yönelik yenilikçi çözümler geliştiren CHEP, teknoloji yatırımlarıyla da sektöre çözümler sunmaya devam ediyor. Brambles tarafından kurulan BXB Dijital aracılığıyla büyük veriye dayalı iş zekası uygulamaları ve nesnelerin interneti teknolojisine yatırım yapan CHEP, fiziksel ekipmanlarını dijital çözümlerle donatarak daha bağlı, akıllı ve verimli tedarik zincirleri yaratmayı hedefliyor.

CHEP Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Serhat Enyüce, ‘The Flow Illumination’ adı verilen dijital izleme sistemi hakkında bilgi verdi. Çalışmaların iki ana konu üzerinde şekillendiğini belirten Enyüce, “Sistemde ilk olarak, tedarik zincirleri boyunca ekipmanlarımızın ve taşıdığımız ürünlerin 360 derece görünürlüğünü sağlamaya odaklanıyoruz. Bunun için Türkiye’de büyük bir FMCG firması ile pilot denemelere başladık. İkinci aşamada ürünlerin sıcaklığı, varış yerlerine olan mesafeleri gibi gerçek zamanlı ve anlamlı veriler elde etmeyi hedefliyoruz.

Bu doğrultuda, perakende teşhir çözümlerimizden olan plastik çeyrek paletlerimize ‘beacon’ olarak adlandırılan sensörler yerleştirdik. Bu sensörler ile ürünlerin stokları anlık olarak takip edilebiliyor, çok satılan ürünlerde ise stoksuz kalma durumu azaltılıyor. Yakınlık sensörü ile mağazadaki tüketicilerin ürünün yanından geçerken cep telefonlarına kampanya bildirimi alabilmelerini sağlıyor. Bunu daha da ileri götürerek sıcaklık sensörü ile gıda sektöründe soğuk zincirin kırılıp kırılmadığı takip edilebilecek. Ağırlık sensörüyle ise paletlerin üstünde ne kadar ürün kaldığı, ürünlerin ne kadar zamanda satıldığı gibi birçok istatiksel veriye ulaşmak mümkün olacak” dedi.

“TEDARİK ZİNCİRİNE DEĞER KATIYORUZ”

Pilot projenin Türkiye’nin önde gelen FMCG markalarından biriyle yapılan anlaşma çerçevesinde başladığını söyleyen Serhat Enyüce, “Pilot uygulamadan oldukça başarılı sonuçlar alınıyor. Müşterilerimiz yeni dijital izleme teknolojimiz ile yalnızca takip sağlamak ve veri elde etmekle kalmayacak, atıkların azaltılması ve kaynakların korunmasına da destek olacak. Üstelik bunu daha az maliyetle yapma imkânı bulacaklar” dedi.