Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

ACOPOSTRAK İLE EMNİYETLİ İŞ BİRLİĞİ

Esnek taşıma sistemi ACOPOStrak ve İnsan- Track-Kolaboratif Robot işbirliği ile B&R, insan ve makine arasındaki ortak çalışma anlamında yeni bir boyut açıyor. Akıllı emniyet teknolojisi bu iş birliğinin güvenli şekilde yürümesini sağlıyor. Ayrı bir koruma ünitesine artık gerek kalmıyor. B&R, ACOPOStrak sistemine 5 emniyet fonksiyonunu entegre etmiştir: “Safe Torque Off” (STO), “Safely Limited Speed” (SLS), “Safely Limited Force” (SLF), “Safe Direction” (SDI) ve “Safe Maximum Speed” (SMS). Bu fonksiyonlar taşıma ünitelerinin hızını ve gücünü emniyetli şekilde sınırlandırarak Track sisteminde manuel iş istasyonları oluşmasını sağlıyor. Track sisteminin diğer bölümündeki taşıma üniteleri tam bir dinamikle çalışmaya devam ediyor.

ESNEK EMNİYET ÇÖZÜMÜ

B&R’ın İnsan-Track-Kolaboratif Robot işbirliğinin en önemli özelliği esnekliğidir. Emniyetli hız ve kuvvet için sınırlar, çalışma esnasında emniyetli uygulama yazılımı üzerinden hesaplanarak etkinleştirilir ve devre dışı bırakılıyor. Taşıma ünitelerinin ağırlığı, emniyetli hızın hesaplamasına dâhil edilmiştir. Böylece farklı ağırlıklardaki taşıma üniteleri insanlar için bir tehdit oluşturmadan mümkün olan maksimum emniyetli hızda hareket edebiliyor.

MAKİNE DURUŞUNA GEREK OLMADAN EMNİYETLİ KURULUM MODU

ACOPOStrak’in emniyet fonksiyonları, insanların Track sistemi üzerinde çalışabilmelerine imkân veren emniyetli bir kurulum modu sağlıyor. Hız ve kuvvet sınırları, Track sisteminin etkileşimde olan bölümlerinin ihtiyaçları doğrultusunda aktif ediliyor. İnsanlar tehlikeli bölgeden uzaklaştıklarında sınırlamalar kaldırılıyor. Yavaş ve yüksek hızda emniyetli çalışma arasında geçiş yapmak her zaman mümkündür. Diğer sistemlerde de yapı gereği hızı emniyetli şekilde sınırlandırabilecek Track sistemi elemanları vardır ancak bu sınırlama kaldırılamıyor veya değiştirilemiyor.

TOPLAM EKİPMAN ETKİNLİĞİ (OEE) VE YATIRIMDAN GELEN KAZANÇ (ROI)

ACOPOStrak’in hataya yanıt verme süresinin kısa olması sayesinde emniyet mesafelerinin yüksek olması gerekli değildir. Track sisteminin etrafındaki makine, manuel iş istasyonu ve emniyetli kurulum moduna rağmen çok kompakt bir şekilde tasarlanabiliyor. Yatırımdan gelen kazanç (ROI) artar ve makinenin yer işgali azalıyor. Toplam ekipman etkinliği açısından, yeni teknoloji bir kilometre taşıdır.