Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

DİJİTAL FABRİKALAR İÇİN TAŞIMA SİSTEMİ

SCHMALZ

AKILLI TAŞIMA CİHAZLARI, CİHAZIN VE OPERATÖRÜN BİRBİRLERİYLE ETKİLEŞİME GİRME ŞEKLİNİ DEĞİŞTİREREK TAŞIMA İŞLEMİNİ KULLANICILAR İÇİN ÇOK KOLAY BİR HALE GETİRİYOR.

Fabrikalarda dijitalleşme giderek artıyor ve manuel taşıma sistemleri de bundan etkileniyor. Daha fazla talep gören özelleştirilmiş ürünler gittikçe daha karmaşık proseslere işlem görüyor ve bunun sonucunda da malların taşınması kullanma şeklimizin de uyum sağlaması gerekiyor. Akıllı taşıma cihazları bu artan karmaşıklığı yönetilebilir hale getirmede önemli bir rol oynuyor. Cihazın ve operatörün birbirleriyle etkileşime girme şeklini değiştiriyor. Taşıma cihazları, asıl taşıma işlemini kullanıcı için çok daha kolay hale getiriyor. Schmalz GmbH, olası tüm senaryolar için doğru cihazları sunuyor.

Otomotiv endüstrisi öncü olup iki araba aynı değildir. Her biri, örneğin, renk, ekipman ve sürücü yapılandırması açısından özelleştirilmiştir. Her geçen gün artan farklı değişkenler veya daha kısa yaşam döngüleri gibi zorluklar, değer zinciri boyunca tüm süreçlerde daha fazla talep görüyor taşıma dahil. Sürekli değişen iş parçaları, ağırlıklar ve toplama ve bırakma istasyonları, operatörlere ve taşıma cihazlarına yerleştirilen gereksinimleri daha da artırıyor. Taşıma işlemi saniyeler içinde kullanılmazsa, birkaç dakika içinde taşınan iş parçasının yapılandırmasına uyarlanmalı. Aynı zamanda, odağın diğer alanlarda olduğu birçok uygulama var. Örneğin güçlü dinamikler. Şirketler çok çeşitli kullanım senaryolarına uyum sağlamak zorunda kalıyorlar. Bireysel uygulamanın kendisi de ilgili taşıma teknolojisinin ne kadar dijital veya akıllı olması gerektiğini belirliyor. İş Geliştirme Süreci İşleme Sistemleri Müdürü Michael Schlaich, “Kaldırma cihazlarımız ve vinç sistemlerimizle, olası tüm senaryolar için mükemmel çözümü sunuyoruz” dedi.

Örneğin, daha hafif yüklerin yüksek devir frekanslarında kullanılması gerektiğinde kullanılan cihazlar, akıllı fonksiyonlar, bu tür cihazlarda giderek yaygınlaşıyor. İş akışlarını ve servis işlemlerini optimize etmek için kullanılabilecek işlem ve çıktı bilgilerinden gerçek zamanlı verileri kaydedebiliyorlar. Ekranlar, önleyici bakımın ne zaman önerileceğini belirleyebilecek filtre durumu ve çalışma saatleri hakkında bilgi sunarken, bir iş parçasının güvenli bir şekilde tutturulup tutulmadığına dair bilgiler, işlem sırasında kullanıcıya doğrudan yardımcı oluyor. Bu akıllı cihazlar ayrıca istatistikler ve ileri değerlendirme için taşınan iş parçası sayısı hakkında veri topluyor ve depolar ve ideal olarak doğrudan operatörün akıllı telefonuna bu bilgileri iletiyor.

MANUEL TAŞIMA SİSTEMLERİNİ YENİDEN DÜŞÜNMEK

Geleceğin üretim süreçleri giderek yeni sistemlere, yapılara ve prosedürlere dayanıyor. Bu nedenle, Endüstri 4.0’ın taşıma teknolojisi açısından tam potansiyelini kullanabilmek için tamamen yeni bir cihaz sınıfına ihtiyaç duyuluyor. Kollobratif dengeleyici SRBC ile Schmalz, bunu bir adım daha ileri götürdü ve sıfırdan dijital bir üretim ortamında kullanılmak üzere tasarlanmış tamamen yeni bir kaldırma cihazları sınıfı geliştirdi. Bu bağlamda, “kollobratif”, mevcut bir aygıt sınıfına akıllı işlevler eklemekten çok daha fazlasını ifade ediyor. Bir dereceye kadar, yenilikçi elektrikli balansör, kullanıcının ne düşündüğünü tahmin ediyor. Dahası, elinden işe alır ve aynı zamanda aktif olarak hataları önlüyor, böylece işlemlerin güvenliğini artırıyor.  Schmalz’ın yeni balansörü, 80 kg’a kadar olan iş parçalarının dinamik olarak devreye alınması veya hassas bir şekilde yerleştirilmesi gereken tüm uygulamalar için ideal bir çözüm oluyor. Farklı malzemelerin taşınması için mekanik, elektrik, pnömatik ve vakumlu tutucular ile sisteme adapte edilerek taşıma işlemlerinde kullanılabilir. Cihaz, operatörün hareketlerine bağlı olarak çalışıyor. Biri motorda, biri araba için, diğeri kaldırma için olmak üzere üç motor. kullanıcının neredeyse hiç çaba sarf etmeden yükleri hareket etmesine ve frenlemesine yardımcı olarak ergonomik bir çözüm sunuyor. Operatör, bir düğmeye bile basmadan yükü kaldırabiliyor, indirebiliyor, döndürebiliyor ve hareket ettirebiliyor. SRBC, operatörün kılavuzu nasıl tuttuğuna bağlı olarak istenen hareket yönünü tespit ediyor ve destekliyor. Dahası, belirtilen dönme sınırlarına uygun. Her tutucu için çalışma alanları tanımlanabiliyor, bu da çok uzadığında ortaya çıkan hasarı ortadan kaldırabiliyor. RFID tabanlı tutucu tespiti sayesinde, balansör, her zaman hangi tip tutucuların bağlandığını biliyor.

AKILLI SİSTEM FONKSİYONLARI

Balansör SRBC, çalıştığı saat sayısı veya izin verilen maksimum yük gibi önemli işlem parametrelerini otomatik olarak okuyor. Kapsamlı bir yazılım paketi, operatörün eldeki göreve tam olarak konsantre olmasını ve sistemin sezgisel olarak çalışmasını sağlıyor. Yazılım nesnelerin kaldırılıp kaldırılamayacağını kontrol ediyor, sınırları tespit ediyor ve uzunlamasına hareketin dinamiklerini iş parçasının ağırlığına uyarlıyor. Uygulamaya bağlı olarak, ek güvenlik işlevleri de sunabiliyor. Örneğin, operatörler yalnızca belirli bir vakum seviyesine ulaşıldığında vakum tutucu ile yükleri alabiliyor. Dahası, cihaz bir yükün düşmesini imkansız hale getiriyor. Kullanıcı, sistem sınırlarını ayarlayabiliyor, farklı bir parametrelere göre konumu seçebiliyor veya doğrudan kumanda ünitesinden farklı bir taşıma türü seçebiliyor.

Michael Schlaich, “Kullanıcının kırılgan bir cam tabakayı dikkatlice ve tam olarak konumlandırabileceği ve daha sonra derhal kurulum yerinde bir bileşen çerçevesini hızla kaldırabileceği anlamına geliyor. Taşıma sisteminin tüm özellikleri, işlenen parça için olduğu kadar operatör için de basit ve hepsinden önemlisi güvenli kullanım sağlamak amacıyla, kullanılan nesneler temelinde uyarlanabiliyor” dedi.

DİJİTAL FABRİKANIN BİR PARÇASI

Schmalz, artan dijitalleştirme gereksinimlerini karşılamak için yeni taşıma sistemini tasarladı. Çeşitli sensörlerle donatılmış olan sistem, bir dijital işlem ortamına entegre edildiğinde IO-Link ve EtherCAT aracılığıyla sağlanacak olan durum ve performans verilerini topluyor. Bu, sistemi bir bütün olarak iyileştirecek durum izleme ve kestirimci bakım gibi fonksiyonlara izin veriyor. Sistem, kullanıcıyı doğrudan kumanda ünitesine entegre edilmiş ekran üzerindeki olası hatalara karşı uyarıyor. Kısmen otomatikleştirilmiş taşıma sistemi sadece işyerini daha ergonomik hale getirmekle kalmıyor, aynı zamanda tüm işlem zinciri boyunca güvenliği artırıyor. Michael Schlaich, “Tüm bu işlevlerle, dijital üretim ortamındaki işleme süreçlerinin optimizasyonu ve entegrasyonu için tamamen yeni fırsatlar araştırıyoruz” dedi.