Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

ROBOT TEKNOLOJİLERİ, ÇALIŞANLARIN İŞ YÜKLERİNİ KATMA DEĞERLİ ALANLARA YÖNLENDİRİYOR

ENERJİSA ENERJİ / MEHMET FIRAT / BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE DİJİTAL İŞ YÖNETİMİ BAŞKANI

ENERJİSA ENERJİ, BİLİŞİM OPERASYONLARINDA ROBOTİK TEKNOLOJİSİYLE RUTİN İŞ YÜKÜNÜ ROBOTLARA DEVREDEREK NİTELİKLİ İŞGÜCÜNE ODAKLANDIĞINDAN DAHA HIZLI VE YARATICI ÇÖZÜMLER SUNUYOR.

Enerjisa Enerji’nin robot teknolojileri kapsamındaki çözümleri nelerdir?

Sabancı Holding ve E.On ortaklığında faaliyetlerini yürüten Enerjisa Enerji, operasyonlarına dâhil ettiği robot teknolojisi sayesinde birçok çalışmasında verimliliği artırarak daha hızlı ve nitelikli çözümler sunuyor. Elektrik enerjisi sektöründe bu teknolojinin kullanımına öncülük eden Enerjisa Enerji’de, yardım masası kanalıyla oluşan rutin iş yükünün ortalama yüzde 80’i robotlar tarafından yapılıyor. Müşteriye dokunan süreçlerin içerisinde yer alan kesinti, hasar bilgi analizi ve kontrolleri ilk defa robotlarla yapılırken, fatura kontrolleri, tahakkuk gibi noktalarda da robot desteğini kullanarak ayda 60 günün üzerinde toplam işgücü kazanımı sağlandı. Buradan sağlanan işgücü kazanımı ise yenilikçi çözüm ve teknolojilerin oluşturulması ile ilgili süreçlere aktarılıyor. Bunun yanı sıra, itibar ve risk anlamında da kritik olan bazı yasal raporların kontrolleri robotlar tarafından yapılarak hata riski en aza indiriliyor.

Mehmet Fırat
Bilgi Teknolojileri ve Dijital İş Yönetimi Başkanı

Robot teknolojisiyle hayata geçirdiğiniz çalışmalar hakkında bilgi alabilir miyiz?

Sektör genelinde daha da yaygınlaşmasını beklediğimiz bir teknolojiyi birçok iş sürecimize dahil ederek fark yarattığımıza inanıyoruz.
Geçtiğimiz senelerde ilk adımlarını attığımız yolculukta, bu yıl mevcutta robotlaştırılan süreç kazanımlarını daha da iyileştirmeyi ve bunun yanında da Enerjisa’ya katma değer sağlayacak yeni süreçleri eklemeyi hedefliyoruz.Robot teknolojisi ile çalışanların iş yüklerini daha nitelikli ve katma değerli alanlara yöneltiyoruz. Ayrıca, bazı yasal raporların kontrollerini de robot tarafından yaptırarak itibar ve risk yönetimi altında da kazanımlar elde etmeyi başardık. Müşteriye dokunan süreçlerimizde robotlar devreye girmeye başladıkça yapılan işin kalitesi ve dolayısıyla müşteri memnuniyeti artmaya başladı. IT iç süreçlerimizde robotun devreye girmesi ile birlikte yardım masamızda biriken rutin iş yükünün belirli süreçlerde ortalama yüzde 80’ini robotlar tarafından tamamlanır hale getirdik. Böylece hem servis hızımızı belirgin şekilde artırdık, hem de çalışanlarımızın işgücünü daha nitelikli ve katma değerli işlere aktarıyoruz.

Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımak için uygulamaya geçen RPA teknolojisi nedir?

Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımak için uygulamaya geçen RPA teknolojisi ile gün içerisinde tekrarlanan, iş kuralları belli ve çok miktardaki ya da yüksek riskli operasyonel işlerin insan kontrolünden çıkartılması amaçlanıyor. Robotun kullanacağı ekran ve altyapının daha pratik olması için iş kolu ve analiz desteği ile birebir ilerleniyor. Enerjisa Enerji, önümüzdeki dönemde de farklı süreçler için robotlaştırma ve yapay zekâ ile bütünleşmiş çözümlerle daha ileri noktalara gitme hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor.