Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

MODÜLER YAPIYI KORUYAN TEKNOLOJİLER

FAALİYETLERİNE BAŞLADIĞI İLK GÜNDEN BU YANA ÜRÜN VE KALİTE STANDARTLARINI GELİŞTİREREK, DÜNYANIN SAYILI MARKASI ARASINA GİREN, OPERATÖR KOL VE PANO SİSTEMLERİYLE SEKTÖRE YÖN VEREN FİRMALARDAN TEKNOKOL İLE ÜRETİM SÜREÇLERİNİ VE GELİŞTİRDİĞİ TEKNOLOJİLERİN YANSIMALARINI KONUŞTUK.

Elektrik, bugün hiç olmadığı kadar geleceğin enerjisi olma yolunda. Artan talepler, değişen elektrik enerjisi üretim teknikleri, yeni uygulamalar ve giderek daha entegre hale gelen yeni sistemler. Siz bu anlamda neler yapmayı planlıyorsunuz?

Teknokol Genel Müdürü Serkan Uzuloğlu: Operatör kol ve pano sistemleri ürettiğimiz üretim hattımızda Endüstri 4.0 teknolojisine uygun olarak yatırımlarımızı ve planlamalarımızı yapıyoruz. Asıl felsefelerimizden birisi de minimum enerji ile maksimum verimlilik. Bunu yaparken de hata payını minimize ederek daha kaliteli ürünleri üretmeyi amaçlıyoruz.

Teknokol olarak Endüstri 4.0 kapsamında sektörünüze ne gibi inovasyonlar getirmeyi planlıyorsunuz?

Güncel olarak yapmış olduğumuz sistem Endüstri 4.0’ı destekliyor. Ürünlerimizin amacı operatörün makine- yi daha güvenli ve daha kolay kullanmasını sağlamak. Bu bağlamda her geçen gün ürün gamımızı artırarak daha çok pazara girmeyi hede iyoruz.

Referans projeleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?

Şu an için Türkiye’deki en büyük makine üreticileri ile çalışıyoruz. Ayrıca gerek otomotiv gerekse beyaz eşya sek- törü gibi yine Türkiye’nin en büyük rmaları arasında bu- lunan, ürünlerimizi üretim hatlarında kullanan müşterilerimiz mevcut. Halihazırda da dünyanın 20’ye yakın ülkesine ürün vermiş durumdayız. Türkiye’de 21, dünyada ise 12 adet bayimiz bulunuyor. Ürün çeşitliliği anlamında bu işi yapan dünya üzerindeki ilk beş firmadan birisiyiz.

Son dönemde sektöre sunduğunuz/sunacağınız ürün gamınız hakkında bilgi alabilir miyiz?

Geçtiğimiz yıl en çok tutulan 40’lık serimizi geliştirerek 45’lik seri çıkarttık. Bu yıl ise körüklü ve asansörlü serilerimizin AR-GE çalışmalarına başladık. Bu iki seriyi de tamamladığımızda dünya üzerine, ürün çeşitliliği anlamında bu işi yapan üç firmadan birisi olacağız.

Gelecek dönem hede eriniz ve yatırımlarınız hakkında bilgi alabilir miyiz?

Yatırımsal anlamda ürün çeşitliliğimizi tamamlayarak, bu bağlamda dünyada ilk sırada olmayı hedefiyoruz. Önümüzde çok büyük bir pazar var. Sürekli bayi ağımızı genişletiyoruz. Bu da akabinde üretim hattının genişlemesini ve ilave personel istihdamı ihtiyacını doğuruyor. Nihayetinde, ürün çeşitliliğimizin artması ile birlikte; müşteri portföyümüz de makine parkurumuz da personel sayımız da sürekli olarak artıyor ve artmaya devam edecek.