Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

GELECEĞİN TRENDLERİ DİJİTALİZASYON STRATEJİLERİYLE GÜÇLENİYOR

ENDRESS+HAUSER - BORA SARIHAN / SATIŞ DİREKTÖRÜ

ENDÜSTRİYEL PROSES VE LABORATUVAR ÖLÇÜM CİHAZLARI, OTOMASYON ÇÖZÜMLERİ VE SERVİS HİZMETLERİNDE ÇÖZÜM SUNAN FİRMALARDAN BİRİ OLAN ENDRESS+HAUSER, YENİ DİJİTAL ÇÖZÜMLERİYLE PROSESLERİ EMNİYETLİ, GÜVENİLİR, ÇEVRE DOSTU VE VERİMLİ HALE GETİRİYOR.

Endüstriyel üretim tesislerinize getirdiğiniz teknolojiler hakkında bilgi alabilir miyiz?

Endress+Hauser, proses ve laboratuvar ölçüm teknolojisi, otomasyon çözümleri ve servis hizmetleri konusunda dünya çapında uzman tedarikçilerden biridir. Bizler proses uygulamalarının ve üretim tesislerinin daha güvenli, güvenilir, verimli ve çevre dostu bir şekilde kullanılmalarına yardımcı oluyoruz. Gıda, su ve atık su, kimya, petrol, maden, çimento ve enerji gibi farklı endüstrilere yönelik geliştirilmiş olan ürün portföyümüz içerisinde servis ve mühendislik hizmetleri, akış, seviye, basınç, sıvı analiz ve sıcaklık gibi kategorilerde ölçüm teknolojileri ile özel yazılım ve donanım çözümleri mevcut. Geniş ölçüm portföyümüz sayesinde iş ortaklarımıza bütün proses enstrümanı ihtiyacını tek bir tedarikçiden temin etme konforu sunabiliyoruz.

Bora Sarıhan / Satış Direktörü

 

Endress+Hauser’in dijitalizasyon stratejisi nedir?

Endress+Hauser dijitalizasyonu iki başlık altında ele alıyor. Biri iş yapma şeklimizle diğeri ise ürün portföyümüzle ilgili. Günümüzde bilgiye ulaşmak hem çok kolay hem de çok hızlı hale geldi. Biz de bu deneyimi iş ortaklarımıza sağlayabilmek için dijital iletişim kanallarımızı geliştiriyoruz ve bizimle iş yapma şeklini basitleştiriyoruz. Böylece iş ortaklarımızın özel hayatlarından bildikleri dijital deneyimlerin keyfini iş hayatlarında da çıkarabilmelerini sağlıyoruz. Kullanıcılar tr.endress.com üzerinden kayıt oluşturarak tüm işlem geçmişlerine ve açık taleplerine, tekliflerine ve siparişlerine 7/24 her yerden erişebiliyorlar.

Hızlı ve kolay bir şekilde kendi sepetlerini oluşturabiliyor ve ihtiyaç duymaları halinde kontak kişilerinden gerekli teknik desteğe ulaşabiliyorlar. İnternet sitemiz üzerinden satın alma sürecini de oldukça şeffaf ve kolay bir hale getirdik. Kullanıcılar fiyatlandırma ayrıntılarına, ödeme bilgilerine, fatura ve sevk adresi gibi detaylara erişebilir ve sipariş durumlarını takip edebilirler. Amacımız tüm iş ortaklarımızın diledikleri yerde ve zamanda bilgiye hızlı, açık ve şeffaf biçimde erişebilmelerini sağlamak.

IIoT alanında ise sahadaki tüm verileri bulut teknolojisi üzerinden dijital ortama açabiliyoruz ve bu sayede iş ortaklarımızın proseslerini geliştirmelerine yardımcı oluyoruz.

 

Endress+Hauser Netilion Digital Servisleri

 

Netilion nedir? Dijital servisleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz? Kullanıcılarına ne gibi faydalar sağlıyor?

Netilion, Endress+Hauser IIoT ekosisteminin genel ismi. Netilion içerisinde tarayıcı, analitik, sağlık, kütüphane, akıllı sistemler gibi farklı dijital servislerimiz var. Örneğin, Scanner uygulaması ile sahadaki cihazların dijital ikizlerini oluştururken, analitik sayesinde de tüm kurulu sistemi birkaç dakika içerisinde buluta çıkarıp listeleyebiliyoruz. Ölçüm cihazlarını anlık izlemek, cihazla ilgili bütün dokümantasyona ulaşmak, cihazların sağlık durumlarını kontrol etmek bütün bu dijital servisler aracılığıyla 7/24 her yerden mümkün. Ayrıca bulut entegrasyonu da sağladığımız hizmetler içerisinde mevcut. Son olarak güvenlikten de bahsetmek istiyorum. Haklı olarak en çok karşılaştığımız sorulardan birisi de bu. Endress+Hauser İsviçre merkezli bir firma olmasının da katkısıyla güvenlik standartlarını ve gereksinimlerini yüksek tutuyor. Bu bağlamda Netilion ekosistemimizin bağımsız bir kurum tarafından yürütülen kapsamlı bir denetim sürecinden geçtiğini özellikle vurgulamak isterim. Bu süreç sonunda Endress+Hauser, EuroCloud tarafından dört yıldızlı “StarAudit” sertifikası almaya hak kazanan ilk endüstriyel şirket oldu.

IIoT kapsamındaki cihazlarınıza/ürünlerinize ne gibi inovasyonlar getirdiniz?

Endress+Hauser’in 2019 yılı içerisinde almış olduğu patentlerin üçte biri IIoT, dijital haberleşme, hata teşhisleri ve elektroniklerle ilgiliydi. Bu konuda ciddi yatırımlar yapılıyor. Firmanın önceliklerinden biri tüm cihazlarını IIoT uyumlu hale getirmek. Örneğin bu kapsamda son yıllarda çıkan yeni cihazların içerisine dahili olarak web sunucu entegre edildi. Bu sayede cihaz verilerine sadece Fieldbus teknolojileri üzerinden değil Ethernet üzerinden de erişme imkânı sağlanıyor. Pek çok cihazın Wireless veya Bluetooth opsiyonu mevcut. Eskiden bir cihaza uzaktan bağlanmak ve ayarlarını değiştirmek için oldukça zahmetli prosedürler gerektiriyordu. Artık cebimizde bile taşıdığımız herhangi bir akıllı cihaz üzerinden -hiçbir ara modem veya ücretli yazılım gerekmeden- saniyeler içerisinde istenilen cihazla uzaktan bağlantı kurmak ve bunu tesis güvenliğinden ödün vermeden yapmak mümkün.

Dijital iletişim ve entegrasyonu için ne gibi çözümler sunuyorsunuz? Fieldbus teknolojileri hakkında bilgi alabilir miyiz?

Türkiye de en sık kullanılan haberleşme teknolojisi 4-20mA HART. Bunun yanında Modbus, Ethernet IP, Profibus, IO-link, Wireless HART veya Profinet gibi farklı protokolleri de sağlayabiliyoruz. Bildiğiniz üzere Endress+Hauser’in kendi kontrol/otomasyon sistemi yok. Kullanıcılarımızın tercihlerini ve seçim özgürlüğünü kısıtlamadan piyasadaki tüm sistemlerle sorunsuz entegre edilebilen cihazlar üretiyoruz.

İsviçre’de kurulu SystemWorld adını verdiğimiz laboratuvarımızda piyasada yaygın kullanılan üreticilerin farklı kontrol sistemleri kurulu. Burada entegrasyon testlerini eksiksiz şekilde yapıyoruz ve güncellemelerini takip ediyoruz. Kullanıcılarımızın sahalarında yaşadıkları problemleri laboratuvar ortamında da üreterek çözüm geliştirmelerine yardımcı oluyoruz. Bunların haricinde IIoT kapsamında, farklı haberleşme teknolojileriyle uyumlu köprü cihazları geliştirdik. Bu cihazlar sayesinde sahadaki ölçüm cihazları ile Endress+Hauser bulutu arasında bir köprü oluşturuyoruz ve saniyeler içerisinde bütün saha bilgisini buluta aktarabiliyoruz.

Sizi seçilir kılan özellikleriniz nelerdir?

Düzenli aralıklarla gerçekleştirdiğimiz ve bağımsız bir firma tarafından yürütülen müşteri memnuniyeti anketimizden çıkan sonuçları temel alarak bu soruyu cevaplandırabilirim. Müşterilerimiz firmamızı güvenilir ve yetkin bir partner olarak algılıyor. Satış ekibimizin teknik yetkinliğini fark ediyor ve ihtiyaçlarını anladıklarını belirtiyorlar. Bu doğrultuda çözümler üretebiliyor olmamız, verdiğimiz sözün arkasında durmamız ve satış sürecinde belirttiğimiz teslim sürelerine uyuyor olmamız takdir ediliyor. Bizi öne çıkartan bir diğer faktör servis departmanımızın satış sonrası desteği, konusundaki uzmanlığı ve yetkinliği, sunulan hizmetlerin kalitesi. Kalibrasyon servislerimiz de bu bağlamda müşterilerimize değer katıyor. Bu vesileyle müşteri memnuniyeti anketimizi bu sene tekrarlayacağımızı belirtmek istiyorum. Endüstriden aldığımız geri bildirimler bizim için çok önemli. Bu yüzden tüm müşterilerimizin anketimize katılmasını istirham ediyorum.

Endüstriyel bakım servisleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?

Müşterilerimizin uzman oldukları üretim, kalite gibi konulara odaklanabilmeleri için katma değerli servislerimizle yanlarındayız. Cihazın yaşam döngüsünün başında devreye alma hizmetimiz ile cihazın en doğru şekilde çalışmasını sağlarken uzatılmış garanti veriyoruz. Devamında kalibrasyon hizmetimiz ile kritik cihazların performanslarını belgelendiriyoruz. Türkiye’de ilk olarak yerinde akış kalibrasyonu hizmeti vermeye 8 sene önce başladık. Günümüzde kalibrasyon sözleşmeleri ile müşterilerimizin kalibrasyon yönetimi süreçlerini devralabiliyoruz. Düzenli ve kestirimci bakım endüstrinin gündeminde. Biz de bakım sözleşmelerimiz ile müşterilerimizin yanındayız. Sözleşmelerimizde 7/24 bakım desteği seçeneği sunabiliyoruz. ‘Kurulu Tesis Analizi’ hizmetimiz ile mevcut tesislerin röntgenini çekerek varlık yönetimi hizmeti sunabiliyor, müşteri ile birlikte gerçekleştirdiğimiz kritiklik analizi sonucunda tesis için hayati öneme sahip cihazların sürekliliğini sağlayacak önlemleri alıyor, tüm tesis için iyileştirme önerilerinde bulunabiliyoruz.

Müşterilerimizin teknik destek taleplerini sistemli ve profesyonel bir biçimde takip etmemizi sağlayan Smart Support sistemimizi devreye aldık. Çok yakında bu sistemin arayüzünü müşterilerimize de açarak taleplerinin durumunu şeffaf bir şekilde takip etmelerine, gereken durumlarda diledikleri yerden talep oluşturmalarına ve Endress+Hauser’in küresel teknik veritabanına erişmelerine imkan vereceğiz.

Kısa ve orta vadeli hedefleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?

Endress+Hauser’in sloganı “People for Process Automation”. Bizim de önceliğimiz “insan”. Endress+Hauser Türkiye pazarına inanıyor ve yatırım yapmaya devam ediyor. Biz de Endress+Hauser Türkiye yönetimi olarak çalışanlarımıza yatırım yapıyor ve gelişimlerine katkıda bulunuyoruz. İş/yaşam dengesine önem veriyor, çalışanlarımızın endüstri uzmanlıkları ile müşterilerimize “danışman” olmasını istiyoruz. Stratejimiz tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de müşterilerimize yakın olmak. Sektörde ilk olarak Adana, İzmir ve Ankara ofislerimizi açtık. Bölge ofislerimizde hem satış mühendislerimiz hem de servis mühendislerimiz ile müşterilerimizin her zaman yanındayız. Bunların tamamı her yıl hem satılan ürün adedi hem de satış miktarı büyümesi olarak sonuçlarımıza yansıyor. Hedefimiz müşterilerimizin gözündeki yetkin ve danışman konumumuzu güçlendirerek sürdürmek.