Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

“Çelik Gibi Sağlam Ve Kalıcı Memnuniyetler Yaratıyoruz”

Denis KVASOV (MMK Metalurji, CEO ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı)

MMK Metalurji yaptığı yatırımlarla liman ekipmanlarını yenileyerek depolama alanlarını genişletiyor. Şirket liman kapasitesini önemli ölçüde artırmaya devam ederken biz de bu bağlamda sektöre sunduğu çözümleri konuştuk.

MMK Metalurji Limanı hakkında bilgi alabilir miyiz? Bununla birlikte limanın yıllık kapasite hedefi nedir?

Hatay Dörtyol’da yer alan MMK Metalurji Limanı, 12 milyon ton kapasiteyle bölgenin önde gelen limanlarından biri. İskenderun Körfezi’ndeki 10 limandan biri olan MMK Metalurji Limanı’nın öncelikli hedef ise mevcut kapasiteyi tam anlamıyla kullanmak. Liman rıhtımının uzunluğu 1800 metredir. Deniz derinliği 14 metreden fazladır. Bu sayede aynı anda 100.000 DWT tonilatoya kadar 12 gemi rıhtıma yanaşabilmektedir. 75 bin metrekare depolama alanı ve 10.000.000 mt/yıl kargo indirme kapasitesine sahiptir. Dökme yüklerde Türkiye’nin en büyük özel limanı olup bölgenin de 3’üncü şahıslara hizmet veren en büyük limanı olma özelliğini taşımaktadır.

Elleçlenen yüklere bakıldığında hurda demiri, pik demir, slab, kütük, profil, inşaat demiri, çinko, talaş, üre gübresi, rulo saç, levha saç, fosfat ve proje yükleri için yükleme ve boşaltma yapılabiliyor.

Limanımızda aşağıda belirtilen gemi türleri için demirleme ve yükleme-boşaltma işlemleri gerçekleştiriliyor.

  • Kuru yük gemileri
  • Genel maksatlı gemiler
  • Hurda nakliye gemileri
  • Konteyner tipi gemiler
  • Ro-Ro gemileri (yatay kargo elleçleme gemileri), 100.000 DWT’ye kadar her türlü gemi bulunuyor.

MMK Metalurji Limanı araç parkurunda elleçleme için liman tarafından gemilere hizmet sunan en son teknoloji vinçler ve makinalar mevcuttur. MMK Limanı’na yanaşan gemilerde meydana gelebilecek atıkları almak amacıyla slaç, sintine yağı, atık yağı, sintine suyu tankları bulunuyor.

MMK Limanı’nın hizmet amacı; MMK Metalurji ve üçüncü şahıslar için gerekli malzemelerin gemilerden boşaltılması, iç piyasa ve ihraç edilecek ürünlerin yüklenmesidir.

Son zamanlarda sektöre sunmuş olduğunuz ürün yelpazeniz hakkında bilgi alabilir miyiz?

MMK Metalurji, 2018 yılı içerisinde özellikle artan son kullanıcılardaki pazar payında hizmetleri ile öne çıkmaktadır.

Büyük endüstriyel işletmelerin ihtiyaç duyduğu çelik servis merkezi hizmetlerini de sağlayarak, Türkiye’nin önde gelen sanayileri ile devam eden çalışmalarımızla gerçek bir çözüm ortağı durumdayız. Ayrıca MMK Metalurji olarak, IATF 16949:2016 Otomotiv Yönetim Sistemi yeterliliğine sahip bir çelik üreticisi olarak otomotiv ve otomotiv yan sanayi için parça tedarikçisi konumunda. Otomotiv endüstrisinin tam zamanında ihtiyaçlarına hizmet verebilen bir üretici olarak rekabette öne çıktığımızı düşünüyorum.

Demir- Çelik sektörüne sunduğunuz hizmetler hakkında bilgi alabilir miyiz?

Türkiye’nin en büyük dış kaynaklı yatırımlarından biri olan MMK Metalurji, 2,4 milyon tonluk sıvı çelik üretim kapasitesi ile ilk tek ince slab üreticisi olma özelliğine sahiptir. Hatay Dörtyol ve Kocaeli Dilovası’ndaki fabrikalarımız ile müşterilerin ihtiyaçları için en yakın konumda yer alıyoruz.

Müşterilerimize sıcak haddelenmiş, sıcak asitli, soğuk haddelenmiş, soğuk haddelenmiş galvaniz kaplamalı, sıcak haddelenmiş galvaniz kaplamalı ve boyalı ürün gruplarında stoktan hızlı teslim ve taleplere özel üretim olarak çözüm üretebilmekteyiz. Farklı ürün gruplarındaki ihtiyaçlarına yönelik tek noktadan çözüm sunan MMK Metalurji, müşterilerinin ihtiyaçlarına göre hizmetlerini genişletiyor. Gelen taleplere yönelikse çelik servis merkezimizde dilme ve boy kesme hatlarımız ile özel ebatlandırılmış şekilde zamanında kapı teslim sevkiyatları yapıyoruz.

 

Denis KVASOV, CEO ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı,

“MMK Metalurji, 2018 yılı içerisinde özellikle artan son kullanıcılardaki pazar payında hizmetleri ile öne çıkmaktadır. Büyük endüstriyel işletmelerin ihtiyaç duyduğu çelik servis merkezi hizmetlerini de sağlayarak, Türkiye’nin önde gelen sanayileri ile devam eden çalışmalarımızla gerçek bir çözüm ortağı durumdayız.”

Demir- Çelik sektörüne hizmet veriyor olmanızın artı ve eksi yanları nelerdir? Dünyaya baktığımızda Türkiye’yi nerede görüyorsunuz?

İstatistik biliminde önemli bir yeri olan kişi başına düşen demir-çelik tüketim miktarı, ülke gelişmişlik seviyesini belirlemede kullanılan önemli bir parametredir. Yassı çelik üretimi de inşaat ve sanayi sektörlerinin en önemli tüketim kalemine yönelik, ülkeler için çok daha belirleyici bir parametre olarak öne çıkmaktadır. Bu açıdan değerlendirdiğimizde MMK Metalurji olarak üretimin kalbinde olan bir sektörde yer aldığımızın bilincindeyiz.

MMK Metalurji olarak, Türkiye sanayisinin en önemli ihtiyaç kaleminde hizmet veren bir sektörün öncü firmalardan biri olmak çok büyük bir sorumluluk getirmekte. Dünyanın konumu ve gelişimi bakımından sürekli takibinde olduğu Türkiye’nin üretime ve katma değere olan ihtiyacının önemi günümüzde daha belirgin durumda. Bu nedenle, sanayinin en büyük gider kalemlerinden birinde girdi maliyetleri azaltmakta ve üründeki katma değeri ülke içinde üretime ve istihdama kazandırmaktayız. Özellikle gelişmekte olan ülkelerin büyümeyi artırırken cari açıkla dengeleme mücadelesinde MMK Metalurji olarak rol almaktayız.

Giderek artan ihracat oranlarımızla cari açığın kapatılmasına destek vermekteyiz. Her yıl büyüme hedeflerini gerçekleştirerek yoluna emin adımlarla devam eden MMK Metalurji, cirosunu %60 oranında artırarak 2017 yılında ISO 500 listesinde 12 sıra birden yükselmiş ve 46’ıncı sıraya yerleşmiştir. Aynı zamanda ihracatını da %250 artırarak sektörün en büyük 12. ihracatçısı olmuştur. Ana üretim tesislerimiz ve limanımızın bulunduğu Hatay’da da en büyük üç şirket içinde yer alıyoruz.

Şirketinizin Ar-Ge ve inovasyon çalışmaları hakkında bilgi alabilir miyiz?

MMK Metalurji, Türkiye demir-çelik sektörüne 2010 yılında girmiş, görece genç bir firma olmasına rağmen, günümüz pazarında etkili ve sürekli bir oyuncu olmak için Ar-Ge çalışmalarının önemini çok hızlı kavramış bir firmadır.

Ar-Ge departmanı çalışmalarını, yedisi kısmi zamanlı olmak üzere, metalurji, makina, maden, kimya gibi değişik disiplinlerden oluşan toplam 12 kişilik mühendis ve çeşitli uzmanların yer aldığı bir ekiple yürütmektedir. Lisans ve Yüksek Lisans seviyelerine sahip bu teknik kadroya tekniker de proje bazlı olarak dahil olabilmektedir. Ar-Ge çalışmalarında, yüksek teknolojiye sahip ekipmanlarla donatılmış akredite laboratuvarlarımız büyük destek sunmaktadır. Ar-Ge departmanının çalışmaları, proses ve ürün geliştirme, maliyet düşürücü teknolojiler geliştirme, atıkların değerlendirilmesi ve çevre konularına odaklanmaktadır.

Ar-Ge departmanı son iki yıl içerisinde biri 1 milyon 800 bin TL bütçe ile TÜBİTAK tarafından desteklenen toplam 4 proje, 1 patent başvurusu ve 6 makale ile uluslararası sempozyum sunumu gerçekleştirmiştir. Ar-Ge çalışmalarının niteliğinin artırılması için çalışanların yüksek lisans ve doktora programlarına kayıtları da desteklenmektedir.

2018 yılı başlarında devreye alınan MMK Metalurji Öneri Sistemi (MÖS), aylık ortalama 50 öneri girişi ile, Ar-Ge ve inovasyon fikir havuzunu çalışanların fikirleri ile beslemeye başlamıştır. Bu yılın sonu itibariyle sisteme 500 öneri girişine ulaşılarak, hem çalışanların fikirleri ile MMK Metalurji’ye katkı sağlaması hem çalışan fikirlerinin hayata geçirilmesi ile motivasyon artışı hedeflenmektedir.

Türkiye’de galvanizli sektörünün size göre öncelikli olan ve çözülmesi gereken sorunları nelerdir?

Türkiye katma değerli ürünlere yönelik sürekli yeni yatırımlara ev sahipliği yapmaktadır. Özellikle galvanizli ürün grubunda son 10 yılda artarak yapılan yatırımlar ile pazar ihtiyaçlarının yerli üreticilerden karşılanma oranı artmakta, aynı zamanda ürün grubu bazında ihracat artmaktadır. Özellikle galvaniz sektöründeki yatırımların daha üst kaliteleri ve daha geniş malzemeleri ikame etmeye yönelik olması gerekmekteyken yatırımların bu şekilde olmadığını görmekteyiz. Türkiye’yi ileriye taşıyacak olanın, ithal malzemelerin mümkün olduğunca yurt içinde ikame edilmesidir. Bu anlamda yatırımların bu yönde şekillenmemesi; aynı malzemeler için çok sayıda alternatif üretici arasında rekabet yaşanırken, pazarın tamamı yerli üreticiler tarafından karşılanamayarak ithalatın değişmemesine neden olmaktadır.

Dış piyasalara dönük boyalı sac tekliflerinde, hedef pazarlarda görülen Çin ve Hindistan kaynaklı tekliflere rağmen fiyatların gücünü korumasını nasıl değerlendiriyorsunuz? Söz konusu ülkelerden gelen tekliflerin Türkiye’de verilen tekliflere ne gibi etkisi oluyor?

Özellikle Avrupa bölgesine yakınlığımız aynı zamanda malzeme kalitemiz ile Türkiye üretimi malzeme, Çin ve Hindistan üretimi malzemelere göre farklı konumlanmaktadır. İhracat pazarında Çin ve Hindistan kaynaklı üreticilerin, üretim miktarlarına da bağlı olarak fiyatlarda belirleyici olduğu inkar edilemez. Ancak ihracat pazarlarımızda konumlanmamızın giderek iyileştiği görülmektedir. Farklı bir konumda olmak ülkemiz üreticileri için belli marjlar içinde konfor alanları yaratmaktadır. Özellikle galvanizli ürünün sonuçta bir yarı mamul olarak değerlendirilmesi, belli seviyeler dışında bir fiyat konumlandırmasını mümkün kılmamaktadır. Bununla birlikte ülke olarak üretim gücümüz ve kalitemizin mutlaka alıcılarda bir tercih algısı yarattığına da inanmaktayız.