Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

SÜRDÜRÜLEBİLİR MOBİLİTEYİ MÜMKÜN KILAN ÇÖZÜMLER

ABB

ABB, ÇİNLİ ELEKTRİKLİ ARAÇ (EA) ŞARJ SAĞLAYICISI CHARGEDOT’U SATIN ALARAK E-MOBİLİTE PORTFÖYÜNÜ GÜÇLENDİRİYOR.

ABB, Çin’de önde gelen e-mobilite çözümleri şirketi olan Shanghai Chargedot New Energy Technology Şirketi’nin (“Chargedot”) yüzde 67 değerindeki çoğunluk hissesini satın alıyor. İşlemlerin önümüzdeki aylarda tamamlanması bekleniyor ve ABB gelecek üç yıl içinde hisselerini daha da artırmayı hedefliyor. Şangay merkezli Chargedot, 2009 yılında kurulmasından bu yana Çin’deki elektrikli araç üretimine önemli katkılarda bulundu.

Şirket, AC ve DC şarj istasyonlarının yanı sıra; EA üreticileri, EA şarj ağ operatörleri ve gayrimenkul geliştiricilerinden oluşan bir dizi müşteriye yönelik olarak gerekli yazılım platformları sunuyor.

ABB Elektrifikasyon Bölümü Başkanı Tarak Mehta, “Chargedot; gemiler, demiryolları, tramvaylar, otobüsler ve teleferiklerin elektrifikasyonu için sunduğu hizmetlerinin yanında, güç dağıtımından araba ve kamyonlar için şarj noktalarına yönelik sağladığı çözümler ile sürdürülebilir ulaşım altyapısında ABB’ye doğal bir uyum sağlayacak.

Bu satın alma işlemleri, önde gelen Çinli elektrikli araç üreticileriyle olan ilişkilerimizi daha da güçlendirecek ve şirketimizin e-mobilite portföyünü yerel ihtiyaçlara göre özel olarak geliştirilen donanım ve yazılımlarla genişletecektir. ABB Robotik, Çin’deki EA üreticilerinin montaj hatlarındaki robot ünitelerinin ve yazılımlarının en önde gelen tedarikçisidir. Bu yatırım, ABB’nin sürdürülebilir mobiliteyi mümkün kılma konusundaki kararlılığının bir başka göstergesidir. Çin kapsamlı bir e-mobilite ekosisteminin geliştirilmesi konusunda adımlar atmaya devam ederken, SAIC ve diğer önde gelen Çin otomobil üreticileri ile yakın bir biçimde çalışılacak olması bakımından bu satın alma, ABB’ye söz konusu büyümenin sağlanmasında önemli bir rol verecektir” dedi.

Chargedot CEO’su Mao Chunhua ise; “Chargedot, Çin’deki yeni enerji ile araç şarj çözümlerine odaklanan ilk yüksek teknoloji işletmelerinden biriydi. ABB’ye katıldığımızda, kendimizi bir sonraki büyük adımı atmak için oldukça elverişli bir konumda bulacağız” dedi.

Küresel e-mobilite altyapı pazarının genel görünümü gün geçtikçe daha da büyüyor. Grand View Research firmasının tahminlerine göre, Asya Pasifik bölgesinin bu pazardaki en yüksek büyümeyi göstermesi bekleniyor. Çin hali hazırda, tüketici kitlesi devlet destekli bir teşvik programı ile desteklenen, dünya çapındaki 2 milyonluk en büyük elektrikli araç filosuna ev sahipliği yapıyor.

ABB; güvenli, akıllı ve sürdürülebilir elektrifikasyon çözümler üretmeye devam ediyor. ABB’nin FIA Formula E Şampiyonası ile ortaklığı, e-mobilite ile ilgili elektrifikasyon ve dijitalleştirme teknolojilerinin test edilmesi ve geliştirilmesi, gürültüden ve emisyondan arınmış bir gelecek yaratmak amacıyla e-mobilitenin sınırlarının zorlanması için küresel bir platform işlevini görüyor. 21 Mart 2020 tarihinde Çin’in Sanya kentinde bir ABB Formula E yarışı gerçekleştirilecek. Bu vizyonu gerçekleştirmede kilit bir role sahip olan ABB’nin kapsamlı e-mobilite portföyü EA şarj teknolojilerinden ve yardımcı enerji dağıtım çözümlerine geniş bir yelpaze sunuyor. ABB dünya çapında 76 ülkede 11,000’den fazla DC hızlı şarj ünitesi sattı. 2016’dan beri Çin’de BYD ve Daimler ile birlikte çalışıyor ve Denza elektrikli araçlarının şarj edilmesi için DC Wallbox ünitelerini tedarik ediyor. Şirket ayrıca NIO gibi elektrikli araç üreticileri ve BP/ifuel 66 gibi projeler için DC hızlı şarj çözümleri sağlıyor.