Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

LİTYUM İYON BATARYALARIN TAŞINMASI GÜVENLİ HALE GELİYOR

Otomotiv endüstrisinde elektromobiliteye geçiş ile lityum iyon batarya kullanımının son dönemde yayınlaşması, bu parçaların güvenli bir şekilde taşınmasını da önemli bir konu haline getiriyor. En büyük zorluk, tehlikeli mal taşımacılığında her bölgede farklılık gösteren gerekliliklerin tüm tedarik zinciri boyunca verimli, güvenli ve sürdürülebilir bir şekilde karşılanmasını sağlamak oluyor. CHEP, otomotiv ve beyaz eşya sektörleri başta olmak üzere ana ve yan sanayi parça üreticilerine uluslararası tedarik zinciri hizmeti veriyor. Her türlü sanayi parçasını taşımak üzere tasarlanmış dünya çapında geçerli olan Birleşmiş Milletler sertifikalı yeniden kullanılabilir “Katlanabilir Plastik Konteyner (FLC) Çözümleri” sunuyor. Uygun olmayan şekilde paketlenmiş bir bataryanın yanması tüm tedarik zincirini durdurabiliyor ve büyük maliyetler ile güven kaybına neden olabiliyor. Çok çeşitli ekipman ve hizmet yelpazesiyle tedarik zinciri boyunca parçaların korunmasını sağlayan CHEP, lityum iyon bataryaların nakliye gereksinimlerini karşılıyor. “EuroBin” ve “IsoBin 33” çözümleriyle tedarik zincirinde bulunan riskleri, depolama alanını, bunların yönetimi için harcanan zamanı ve maliyeti azaltıyor.

RİSKLİ PARÇA TÜRLERİNİN GÜVENLE TAŞINMASINI SAĞLIYOR

Çok sayıda maddeyle reaksiyona girebilme, aşırı ısınabilme, ateş alabilme ve patlayabilme özelliğine sahip olan lityum iyon bataryalar, 9. sınıf tehlikeli madde sınıfına giriyor ve özel taşıma yönetmeliklerine tabi tutuluyor. CHEP, Birleşmiş Milletler’in 9’uncu sınıf tehlikeli malların taşınması konusundaki düzenlemelerini karşılamak için otomotiv tedarik zincirlerinde en çok kullanılan ve uluslararası nakliye konteynerleri arasında yer alan “EuroBin” ve “IsoBin 33” ile hizmet veriyor. Konteynerler maksimum ürün koruması ve yük dengesi sunmasının yanı sıra kullanılmadığı zaman katlanabiliyor ve depolama alanında tasarruf sağlıyor. Yeniden kullanılabilen konteynerler iki erişim kapısı ve dört yönden girişe izin veren tabanı ile bölgesel gereksinimleri karşılamak için farklı yüksekliklerde bulunuyor. Otomotiv ve beyaz eşya sektörleri başta olmak üzere ana ve yan sanayi parça üreticilerine sundukları çözümlerle bir ekipman tedarikçisi olmanın ötesinde olduklarını belirten CHEP Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Serhat Enyüce, “Otomobil üreticileri ve tedarikçilerinin seri üretim yapabilmesi için her bölgeye özel tehlikeli madde taşıma gerekliliklerini tedarik zinciri boyunca güvenli, verimli ve sürdürülebilir bir şekilde karşılaması gerekiyor. İthalat ve ihracat sırasında da bir noktadan diğer bir noktaya taşınan ürünler, yasa ve kuralların yanı sıra çeşitli nakliye biçimleri ve ulaşım ağlarının oluşturduğu karmaşık işlemlerle karşı karşıya kalabiliyor. CHEP olarak, dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimize, ürün akışlarını daha iyi yönetmelerini sağlamak amacıyla yeniden kullanılabilir ekipmanlar sunuyoruz. Avrupa yönetmenliklerine ve endüstri standartlarına uygun olan katlanabilir konteynerlerimiz, standart ve tutarlı teknik özellikleriyle otomatik üretim hatlarına uygunluk gösteriyor; ürünlerin korunmasını ve daha fazla ürünün zamanında olması gerektiği yere ulaşmasını sağlıyor” dedi.