Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

SİLİKON VADİSİ’NDE YENİ ELEKTRİKLİ ARAÇ İNOVASYON MERKEZİ AÇILIYOR

Rockwell Automation bugün Kaliforniya San Jose’de 111 North Market Street adresindeki Bilişim Sistemleri kalkınma tesisinin içinde 8 bin metrekarelik bir Elektrikli Araç (EV) İnovasyon Merkezi açtı. Bu inovasyon merkezi sektör uzmanları ve Rockwell Automation partnerleriyle iş birliği içinde gerçek zamanlı hedefliyor.

Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik modellerinin de kullanılabildiği Elektrikli Araç İnovasyon Merkezi, otomotiv üreticilerine yeni teknoloji sunma ve ve standartları öğrenebilecekleri bir ortam sağlayarak elektrikli araçları pazara daha hızlı, daha risksiz ve daha az maliyetle sunmalarına olanak sağlıyor.

İnovasyon merkezini eşsiz yapan Rockwell Automation teknolojisinin partnerlerinin teknolojisiyle kombin edilmiş olması. Özellikle Rockwell Automation’ın geliştirdiği ve PTC destekli FactoryTalk InnovationSuite, PTC ve Rockwell Automation’ın geliştirdiği yazılımları kombine eden ve benzeri olmayan entegre bir çözüm. Benzer şekilde Eagle Technologies de batarya kutusu montaj makineleri, FANUC ise robot teknolojilerini sağlıyor ve her ikisi de Rockwell Automation teknolojileriyle entegre teknolojiler.

Bu merkezde, anahtar teslim montaj hattı üreticisi Hirata elektrikli sürücü birimi montaj ve testini canlandıran bir montaj hücresi bulunuyor. Rockwell Automation’ın simülasyon yazılımı Emulate 3D ise sürücüyü elektrikli aracın içine eklemeden fonksiyon performans testlerini gerçekleştirmeyi sağlıyor.

Rockwell Automation Otomotiv ve Lastik Sektörü Başkan Yardımcısı John Kacsur, “Artan tüketici talebiyle birlikte elektrikli araç üreticileri daha agresif bir zaman çizelgesinde üretim yapmak zorundalar. Elektrikli Araç İnovasyon Merkezini imkanlarını genişletmeleri ve ürünlerini müşterilerine daha hızlı, olabilecek en düşük maliyette ve en verimli şekilde iletebilmeleri için kurduk” dedi.

Kacsur: “Müşterilerimizin verinin gücünü kullanarak pozitif iş sonuçları elde etmesine olanak sağlayan akıllı üretim vizyonumuz Connected Enterprise kavramını geliştirip gerçekleştirmelerine yardımcı olacak üç boyutlu bir deneyim. 4 binin üzerinde başarıyla tasarlanmış, kurulmuş ve hizmete girmiş otomotiv üretim projesiyle Rockwell Automation elektrikli araç üreticilerinin pazara daha hızlı nasıl gidebileceklerini ve kurum risklerini daha iyi nasıl yöneteceklerini biliyor.”

Kavsur İnovasyon Merkezinin sadece otomotiv ve lastik müşterilerinin değil tüm sektörlerden müşterilerin dijitalleşme çabalarını desteklediğini de ekledi ve müşterilerin her zaman İnovasyon Merkezi’ni ziyaret ederek sektör uzmanlarına danışabileceğini belirtti.

Bloomberg New Energy Finance (Yeni Enerji Finansmanı) birimi 2040 itibariyle tüm otomobil satışlarının yüzde 54’ünün elektrikli araç olacağını öngörüyor. Bataryalar şu aşamada bir elektrikli aracın toplam maliyetinin üçte birini oluşturuyor. Batarya maliyetleri düşmeye devam ettikçe elektrikli araçlara talep artacak ve yeni araçlara güç vermesi için her yıl 40 milyon kadar elektrikli araç bataryasına ihtiyaç olacak.