Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

ROBOTİK SÜREÇ OTOMASYONUYLA MALİYETLER DÜŞÜRÜYOR

CMC TÜRKİYE

CMC Türkiye, teknolojiden aldığı güçle müşterilerine yepyeni uygulamalar sunuyor. Bunlardan biri de RPA (Robotik süreç otomasyonu) uygulaması. RPA ile gerçek bir kişinin yapması gereken işlemler, PC üzerinden insan gücüne gerek olmadan yapılabiliyor. RPA’nın bir diğer özelliği çalışan davranışını taklit edebilmesi.

Böylece şirketler için işlem maliyetleri azalıyor, süreçlerin kalitesi yükseliyor ve buna bağlı olarak müşteri memnuniyeti de artıyor.

10 KİŞİNİN İŞİNİ BİR YAZILIM YAPIYOR

Teknolojiler kullanıcılara birçok kullanım alanında kolaylık sağlıyor. Örneğin, bir araç kiralama şirketi bu sistemi nasıl kullanabilir? Her araç kiralandığı ve kiradan döndüğü zaman resmi ilgili devlet kurumuna giriş yapılması gerekiyor.

Şirketler bunun için yaklaşık 10 müşteri temsilcisi kullanırken CMC RPA uygulaması ile bütün işlemler tek bir PC ile otomatik olarak yapılabiliyor. Veya bir teknoloji şirketinde MT’ler çağrıları “inhouse” ekranında cevaplayıp bilgileri kayıt altına alırken, arkada robot yazılım, bu bilgileri otomatik olarak şirketin sistemine kaydedebiliyor. Bu da çağrı sürelerinin minimum yüzde 20 kısalmasını sağlıyor. Dolayısıyla şirkete çağrı merkezi üzerinden ulaşanlar da sonuca daha kısa sürede vararak dakikalarca telefonda görüşmek zorunda kalmıyor.

RPA KULLANILACAK YERLERİ TESPİT EDİYOR

CMC Türkiye, bu sistemi kullanmak isteyen müşterilerine önden bir danışmanlık veriyor. Bunun yanı sıra hali hazırda kullandıkları uygulamaları inceleyerek yenilenmesi gereken yerlere müdahalede bulunup, RPA kullanılacak yerleri tespit ediyor. Gerekli çalışmaları yapıp bunun sonucunda projeyi anahtar teslim olarak müşteriye sunuyor.

CMC Türkiye olarak her zaman müşterilerine daha iyi bir hizmet sunmayı hedeflediklerini belirten CMC Genel Müdürü Aytaç Aydın, “Robotik süreç otomasyonu sistemi, çalışanların üzerinden rutin iş yükünü alarak onları robotların yapamayacağı, insana özgü yetkinliklerin kullanılabileceği daha verimli olabilecekleri işlere yönlendiriyor. Bu açıdan bakıldığında robotlar insanların işlerini almıyor, onların daha yaratıcı bir şekilde çalışması için olanak sağlıyor. Bunun sonucunda da hem çalışanlar tekdüze işlerden kurtuluyor hem de müşteriler daha sistematik bir hizmet verebiliyor” dedi.