Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

Disiplinlerarası İş Birliğinin Önemi: “SICK ve Asyaport Liman”

SICK, Yusuf Emre İnan (Teknik Müdür)

Değişen ve gelişen teknolojiler doğrultusunda müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyip, hizmet kaliteleriyle sektöre yenilikler sunmaya devam eden SICK ve Asyaport liman, iş birliğinin farkındalığıyla güçlerini birleştirdi.

LNG’li Terminal Çekiciler Kullanan Liman

Asyaport, Türkiye’nin ilk transit limanı olmasının yanında, en büyük konteyner limanı olarak projelendirilen en büyük kapasiteli konteyner limanı. Liman sahasının tamamında LED aydınlatma kullanılması, liman sahasında bina çatılarında kurulan güneş panelleri, Türkiye’de ilk defa, bir limanda LNG’li terminal çekiciler kullanılması gibi pek çok özelliği bir arada bulunduruyor.

SICK ile gerçekleştirmiş olduğunuz proje hangi ihtiyaçlardan doğdu? Hangi projeleri birlikte yürütüyorsunuz?

Liman sektöründe araştırma geliştirme amaçlı projeler yürütürken, STS’lerde BOOM çarpışma önleme sistemi (Boom Anticolision), dolu makinesi, boş makinesi, geri görüş sistemi üzerinde yoğun çalışmalar yaptık. STS’lere LMS511 ile “Boom Anti-colision” sistemini kurup, gerekli PLC yazılım değişikliğini yaparak başarıyla çalıştırdık. Özellikle limanlardaki boş ve dolu konteynır makinelerinin geri manevraları sırasında herhangi bir kazaya sebebiyet vermemesi için bir proje yapmaya karar verdik. Bunun için, binek araçlardaki gibi park sensörü-geri görüş kamerası kiti montajı yaparak çeşitli testler yaptık. Sonuç olarak, SICK’in bu projemiz için uygun olan “Visionary B” sistemini kurup başarıyla çalıştırdık.

Ayrıca, Rubber Tyred Gantry (RTG) vinçlerde konteyner tahliye sırasında, konteyner kilitlerinden biri açılmadığında, konteyner ile birlikte çekici tırı da kaldırmak suretiyle kazalar yaşanabileceğini düşünerek SICK ile birlikte “Anti-Truck Lifting Sistemini” kurduk. Şu an testlerimiz devam ediyor.

Türkiye’nin ilk transit konteyner limanı (hubport) olan Asyaport, 18 metre derinliğe kadar toplam 2010 metre rıhtımı ve yıllık 2,5 milyon teu’ya varacak kapasitesi ile dünya ölçeğinde bir liman konumunda yer alıyor.

SICK’in bu alanda sunmuş olduğu hizmetlerden ne anlamda yararlanıyorsunuz?

Yapacağımız bir revizyon işinde ya da yaşadığımız herhangi bir sorunda çözüm için uğraşırken, danışacağınız ve size farklı çözüm önerebilecek partner bir firmanın olması her zaman güven vericidir. Bizim için SICK firması da hep bu doğrultuda oldu. Bu nedenle SICK firmasının, ürün ve teknolojileri bize birçok alternatif sunuyor.

Sürdürülebilir başarının sağlanması kapsamında ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

Varlıklarını en verimli şekilde kullanarak bölgesinde bir lojistik merkez olarak gelişen, Türkiye’nin Dünya’ya açılan çevreci kapısı, bölgede istihdam sağlayan en büyük konteyner limanı olarak; değişen ve gelişen teknoloji doğrultusunda müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyip, hizmet kalitesi ile sektöründe yenilikçi, rekabetçi ve lider olmayı, hizmet kalitesi ve hızından asla ödün vermeden, standartlar ve yasal düzenlemelere uyarak, uzun vadeli iş ortaklıkları yaratmayı ve müşteri memnuniyeti sağlamayı doğal kaynakların sürdürülebilirliğini sağlamak için ise; tüm faaliyetlerimizde alternatif enerji ve hammadde kaynaklarını değerlendirerek sera gazı emisyonlarını azaltmayı, enerji verimliliği ve tasarrufu arttırmak için kaynak ayırmayı çok önemsiyoruz. Yeni proje ve tasarımlarda sisteme uygun, verimliliği yüksek ekipmanlar kullanarak gelecek nesillere sağlıkla yaşanabilecek bir çevre bırakmak amacıyla doğal kaynakları korumaya devam edeceğiz.

Gelecek dönem planlarınızı hakkında bilgi alabilir miyiz?

Gelecekte limanın iş hacmiyle orantılı olarak büyümesini hedefliyoruz. Yakın zamanda mevcut STS (Ship to Shore) vinç sayımızı 11’e, RTG sayımız 33’e çıkacak. Bu durum hem istihdamı olarak, hem de ülke ekonomisine katkı açısından çok önemli. Ayrıca, limanımıza kuracağımız 154KV’luk trafo şalt tesisi ile çok daha güçlü bir altyapı kurarak ülkemize hizmet etmeye devam edeceğiz.