Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

Eaton, Denizcilik Uygulamaları İçin Otomasyon Portföyünü Genişletiyor

EATON

Eaton, gemi imalatı sektörüne yönelik kapsamlı otomasyon portföyünü genişletiyor.

Eaton’ın entegre bağlantı ve iletişim teknolojisi SmartWire DT ile gemi imalatındaki gelişmiş dayanıklı otomasyon konseptlerini hayata geçirmek mümkün oluyor. Eaton’ın I/O sistemi, denizcilik standartları “EASY” ailesinin programlanabilir kontrol rölelerine, XP500 endüstriyel serilerine, XV100 ve XV300 dokunmatik ekranlı kontrolörlerine ve XC152 kontrolörüne yer verdi. Son model ekranları (dirençli teknoloji veya kapasitif dokunmatik teknolojiyi kullanarak) ve 3.5” ila 21” köşegenleriyle, Eaton’ın görselleştirme ürünleri yüksek standartları karşılıyor. Cihazlar yalın ve esnek otomasyon çözümleri yaratmak için, CAN arayüzü yoluyla, XV300 I/O sistemine bağlanabiliyor.

Sistem çoklu arayüzleriyle artırılmış bağlantısallık sunarken, entegre web sunucuları sayesinde, uzaktan görselleştirme ve cihazı yönetimini de mümkün kılıyor.

Veriler böylece kolay ve uygun bir şekilde herhangi bir HTML5 etkinleştirilmiş tarayıcı, hatta akıllı telefon veya tablet gibi cihazlar üzerinde dahi gösteriliyor.

Kompakt XN300 I/O sistemi fieldbus seviyesinde CANopen ağ geçidi kullanarak mevcut otomasyon çözümlerine entegre edilebiliyor. Gelişmiş tasarım ve basmalı teknoloji, durum ekranı da dahil, 12.5 mm x 102 mm’lik yüzey üzerinde 20 adede kadar kanalın yalın bir şekilde entegrasyonuna olanak tanıyor, bu da kullanıcıların bireysel kanalları takip edebilmelerini sağlıyor. Pek çok akıllı özelliği sayesinde, XV3000 modülleri daha uygun maliyetli bir makine tasarımına katkıda bulunuyor. Bu da, dijital modüllerin çıkışlarının, merkezi olarak kapatılmalarının yanı sıra, grup olarak da çalıştırılabilmeleri ve birleştirilebilmeleri anlamına geliyor. Modele bağlı olarak, dijital çıkışlar karşıt fonksiyonları yerine getirecektir. Analog modüller referans gerilimleri, sıcaklık ölçümleri veya soğuk nokta kompanzasyonu gibi ek özellikleri de kapsıyor.

Hızlı arka plan haberleşmeleri sayesinde, CANopen sistem ortamlarında dahi 1 milisaniyeden daha az tepki süreleri mümkündür. Maksimum 32 nod ile istasyon konfigürasyonunu kullanırken, 640 adede kadar kanala erişim de mümkün kılıyor.

Modüler I/O konsepti, değişikliğin gerekmesi durumunda herhangi bir zamanda esnetilebilen kişiye özel çözümler yaratmalarına olanak tanıyor.

Bu konsept aynı zamanda üçüncü şahıs cihazlarının Ethernet, CAN bus veya Profibus protokolleri yoluyla otomasyon çözümüne entegrasyonunu mümkün kılıyor. Dizel motor üreticileri tarafından yaygın olarak kullanılan SAE J1939 CAN protokolü ile otomasyon sistemini makine odasına bağlamak artık bir sorun teşkil etmiyor. Navigasyon ile cihazları denizcilik ağları için NMEA 2000 CAN protokolüyle birbirine bağlamak mümkün oluyor.