Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

Depo Otomasyon Çözümleri: Yenilikçi Depo Raf Sistemleri Ve Otomasyon Teknolojileri

Festo

Depo otomasyonu uygulanan depolarda, malzeme yerleştirilmesi, siparişe göre malzeme çekilmesi ile ayrıştırma ve gruplama, ve benzeri elleçleme işlemleri, bilgisayar kontrollü otomatik veya robotik sistemler ile yapılıyor. Depo yönetim sistemleri, barkod sistemi ve RFID sistemi yardımı İle istifleme veya çekme yerleri ile üzerinde işlem yapılacak ürünlerin seçilebilmesini sağlıyor.

FESTO’NUN TÜM LOJİSTİK OPERASYONUNUN HIZLI ATAN KALBİ: “MÜŞTERİ HİZMET MERKEZİ”

Saarland, St. Ingbert-Rohrbach’da yer alan ve Festo’nun tüm lojistik operasyonun hızlı atan kalbi olan müşteri hizmet merkezi ürün akışını tam hızla sürdürüyor.

Festo lojistik operasyonunun kalbidir. Müşteri Hizmet Merkezi, gönderim alanından departmandaki mallara, konteyner deposundan, siparişlerin alınmasından, paketleme, sevkiyat ve yükleme alanlarına kadar yüksek hızın karmaşaya yol açmasının zorunlu olmadığını ortaya koyuyor. Günde ortalama 36.000 siparişin verimli bir biçimde işlenmesi Festo’nun otomasyon teknolojisi ile mümkün oluyor.

Lojistiğin dünyasında müşterinin tek bir tıklaması bir zincirleme reaksiyon başlatır. İster Festo kataloğundan standart bir pnömatik valf siparişi olsun ister bir Festo teknik danışmanı tarafından
yapılandırılmış özel bir valf adası siparişi verilsin, müşteri, sipariş anıyla ürün teslimi arasında geçen sürede neler olup bittiğinden habersizdir.

Süreç, bir saat mekanizmasının çarkları gibi, her şeyin mükemmel biçimde bir arada çalışmasına dayalıdır. Saarland, St. Ingbert-Rohrbach’da yer alan ve Festo’nun tüm lojistik operasyonun hızlı atan kalbi olan Müşteri Hizmet Merkezi ürün akışını tam hızda sürdürüyor. Yaklaşık 400 çalışan günde 40.000 ürüne varan siparişi işlediği Saarland, St. Ingbert-Rohrbach’da yer alır. M.H.M. 41 saklama ve getirme aracı ve dokuz tam otomatik sipariş toplayıcı 31.800 m²’lik alanda ürünleri düzenler ve taşır.

FESTO SANAYİ VE TİCARET
Saarland, St. Ingbert-Rohrbach’da yer alan ve Festo’nun tüm lojistik operasyonun hızlı atan kalbi olan müşteri hizmet merkezi ürün akışını tam hızla sürdürüyor.

Festo lojistik operasyonunun kalbidir. Müşteri Hizmet Merkezi, gönderim alanından departmandaki mallara, konteyner deposundan, siparişlerin alınmasından, paketleme, sevkiyat ve yükleme alanlarına kadar yüksek hızın karmaşaya yol açmasının zorunlu olmadığını ortaya koyuyor. Günde ortalama 36.000 siparişin verimli bir biçimde işlenmesi Festo’nun otomasyon teknolojisi ile mümkün oluyor.

Lojistiğin dünyasında müşterinin tek bir tıklaması bir zincirleme reaksiyon başlatır. İster Festo kataloğundan standart bir pnömatik valf siparişi olsun ister bir Festo teknik danışmanı tarafından yapılandırılmış özel bir valf adası siparişi verilsin, müşteri, sipariş anıyla ürün teslimi arasında geçen sürede neler olup bittiğinden habersizdir.

GÜNDE 100 TON
MHM’nin başkanı Ralf Rosar, lojistik merkezinin verimliliği ve dinamizmiyle ilgili, “Kurulduğu 1996 yılından beri, MHM’nin performansını sürekli iyileştirmek için dört kez genişledik.” diyor.  Devasa alanı turlarken, tecrübeli lojistik uzmanı ürünlerin verimli ve yenilikçi olduğundan” söz ediyor. Konuşmasına, MHM’nin oluşturulması ve genişletilmesinin merkezi olmayan bir sistemden tüm Avrupa envanterinin merkezileştirildiği bir sisteme geçmeye nasıl olanak verdiğini anlatarak devam ediyor. MHM Avrupalı son kullanıcıların gelen siparişlerinin çoğuna yanıt veriyor. Aynı zamanda tüm tesislere, Bölgesel Servis Merkezleri (BHM) ve uluslararası müşteriler için dünyadaki ulusal şirketlere bitmiş ürün ve üretim materyalleri temin ediyor. Bütün bunları maksimum verimlilikte yapabilmek için alana gerek var; alan, MHM’de bir biçimde kullanılması gereken faktör. 168.000 rafımız olduğu için rafları arka arkaya iki sıra halinde düzenledik” diye ekliyor Rosar.

Çalışanlar üç vardiya halinde çalışarak tüm gelen malların hızlı ve kesintisiz bir biçimde işlenmesini sağlıyor. Dağıtım merkezinin 25 yükleme kapısından her gün 100 tondan fazla ürün geçiyor.

HIZLI İŞLEM, VERİMLİ PAKETLEME
Rosar ve personeli müşterilerin daha hızlı cevap sürelerine sahip olduğundan emin olmak için lojistik sistemini turbo hıza çıkartıyor, Hızlı-ürün alanı en sık sipariş edilen ve tüm siparişlerin %40’ını oluşturan 350 materyale ayrılmış. Her biri kendi yük kaldırma konveyörüne sahip üç saklama kulesi “hızlı-ürünlerin” işlem süresini üçte iki oranında azaltıyor. Küçük paketlerin kısmen otomatik yapılması paketleme sürecinin daha önce manuel olarak yerine getirilen kısmını hızlandırıyor.

İnsanlarla makineler arasındaki akıllı etkileşim sayesinde dört personelin 1.000 paketi sevke hazırlaması sadece bir saat alıyor. Bu sistemle küçük kutular tam otomatik bir süreçte ayağa dikiliyor, sonra ürünler standart yerleştirme tepsilerine manuel olarak dolduruluyor ve başka bir tam otomatik süreçle koruma amacıyla streç filmle kaplanarak makine tarafından taşınıyor ve teslimata sevk ediliyor. Tutucular tepsileri kaldırıyor ve kutuları yerleştiriyor, tarayıcılar elle yapıştırılmış olan etiketleri kontrol ediyor ve sistem denetçisine içeriğin etiketle eşleşip eşleşmediğini bildiriyor.

MÜŞTERİLER İÇİN ÖZEL ÇÖZÜMLER
MHM’nin bir özelliği küçük toplama alanı için tamamlayıcı platformu adı verilen yeridir. Ralf Rosar, “Bu platformun konsepti MHM’nin ilk günlerine dayanıyor; o zamanlarda da çok dar olan alanımızı artırmak üzere bize ikinci bir düzey vermesi için bir tür platform yapmıştık. Küçük Toplama Alanı, lojistik sürecinde, toplama ve paketleme arasında yer alır ve Bölgesel Hizmet Merkezlerine aşamalı olarak entegre edilmektedir” dedi.

Burada işlenen siparişler servis ünitelerinden özel paketlere (ön-paketlenmiş) valf adaları, silindir/valf kombinasyonları veya yarı döner sürücüler içeren karmaşık paketlere kadar değişiklik gösteriyor. Aynı zamanda bu alan Festo tarafından üretilmeyen montaj plakaları gibi parçaların montajının gerçekleştirildiği yer.

Özel montajların günlük ortalamasındaki artış müşteri talebinin ne kadar yükseldiğini- gösteriyor. Gereken müşteri çözümleri için tüm Festo konumlarında proje mühendisleri tarafından oluşturulan dokümanlar 20 montaj konumundaki 60 montaj profesyoneli tarafından aslında sadık biçimde uygulanıyor.

St. Ingbert-Rohrbach’daki Müşteri Hizmet Merkezi’ndeki hızlı-ürün alanının, kısmen otomatik paketleme sürecinin ve toplama platformunun amacı ürünleri işleme hızını artırıyor. Festo, işte bu şekilde müşterilerinin günlük işlerini desteklerken ve aynı zamanda depoda kullanılan ürün miktarını azaltıyor.