Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

Elektromobilite, Nesnelerin İnternetine Bağlanacak

Bosch

Bosch, kendisini artık sadece bir otomotiv parça tedarikçisi olarak görmüyor. Şirket artık uzmanlığını otomasyon, elektrifikasyon ve bağlanabilirlik olmak üzere üç alanda bir araya getiriyor ve gelecekteki, müşterilerine entegre mobile çözümleri sunuyor.

Denner, 2025 yılı itibarıyla dünya genelinde üretile tüm yeni araçların yaklaşık yüzde 15’inin en azından bir hibrit güç aktarım sistemine sahip olacağını öngörürken, akü teknolojisinde gerçekleşen yeniliklerin de araç fiyatlarının düşmesi açısından önemli olduğunu belirtiyor. Denner’a göre 2020 yılı itibarıyla akü maliyeti yarıya inerken sağladığı enerji iki katına çıkacak.

ELEKTROMOBİLİTE, YANMALI MOTORLARIN CAZİBESİNİ ARTTIRIYOR

Avrupa Birliği, 2021 yılı için çok katı CO2 hedefleri belirledi. Bosch, bu nedenle hibrit güç aktarım sistemlerinin SUV’ler için standart haline gelmesini bekliyor. Bu durumun, dizel ve benzinli motorlara ekstra bir destek sağlayacağına inanılıyor. Denner, elektrifikasyonun yanmalı motorları yeni yerlere taşıyacağını belirtirken, elektrik desteğiyle birlikte geleceğin yanmalı motorlarının çok daha az benzin tüketerek, çevre dostu olacağını belirtiyor.

Çin caddelerinde şu anda 120 milyondan fazla elektrikli mobilet bulunuyor. Bosch, Çin’de bu elektrikli mobiletler için elektrikli tekerlek göbeği sağlıyor. Saatte en fazla 40 km hıza sahip olan bu popüler ulaşım şekli, mega şehirlerin trafik koşulları için hızlı olurken, yaklaşık 50 kilometrelik menzilleri de günlük seyahatler için yeterli oluyor.

Denner, elektrikli motorun sağlayacağı ek torkun ise sürüş keyfine keyif katacağını, düşük akü fiyatlarının da hibritleri daha ekonomik bir hale getireceğini söyledi.

Denner, elektrikli araçların günlük kullanıma uygun olması açısından kitle pazarının ne kadar önemli olduğunu anlatmak için Çin’i örnek gösterdi. Çin caddelerinde şu anda 120 milyondan fazla elektrikli mobilet bulunuyor.

Bosch, Çin’de bu elektrikli mobiletler için elektrikli tekerlek göbeği sağlıyor. Saatte en fazla 40 km hıza sahip olan bu popüler ulaşım şekli, mega şehirlerin trafik koşulları için hızlı olurken, yaklaşık 50 kilometrelik menzilleri de günlük seyahatler için yeterli oluyor.

Denner, bu motosikletlerin bu kadar başarılı olmasının sebebi, Çin’de her gün işe gidip gelen kişilere mükemmel bir şekilde uymasıdır. Bu ihtiyaçları karşılamak üzere tasarlanmış olmaları nedeniyle modellerin büyük bir kısmı, yanmalı motora sahip motosikletlere oranla daha ucuz” dedi.

Elektromobiliteyi kullanışlı hale getirmeye yardımcı olan ana faktör ise araçların nesnelerin internetine bağlanması olacak. Denner, “Elektrikli araçlar iyi, ama birbirine bağlı elektrikli araçlar daha iyi” diyor.