Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

Hız Kontrollü Sürücü Sistemlerine Entegre İçten Dişli Üniteler

Servo valfli sistemlerle karşılaştırılması
QXM Kapalı Çevrim Devreler

• QXM içten dişli motor

Açık Çevrim Devreler
• Servo veya oransal valfler
• Değişken deplasmanlı pompa

QXM serisi çoklu-kadran çalışma prensibi

QXM serisi ile 2 kadranlı çalışma prensibi
Enerji depolaması için pompa/motor fonksiyonu.
Çift yönlü bir basınç çıkışı veya tek yönlü iki basınç çıkışı şeklindedir.

QXM serisi ile 4 kadranlı çalışma prensibi
Dişli ünite her iki yönde hem pompa hem de motor olarak çalışır.

QX serisi teknik verileri

Enerji verimliliği
– Yön kontrol valflerinin yarattığı yüksek ³p’lerin ortadan kaldırılarak enerji tüketiminde azalma
– Basit enerji geri kazanımı
• Hidrolik akümülatörün şarj edilmesi
• Elektrik baterilerin şarj edilmesi

Enerji tasarrufu

Çok sessiz çalışma özelliği

Çalışma ömrü

Servo valflere gerek kalmaması
Servo valfler aşağıdaki nedenlerden dolayı gereğinden fazla enerjiye ihtiyaç duyar;
• Kontrol sürgüsünün oluşturduğu yüksek ³p
• Pilot kısmı için yağ tüketimi

Ayrıca diğer dezavantajları;
• Pahalı olması
• Çok temiz yağ gereksinimi
• Devreye alma ve servis işleminin karmaşıklığı

Soğutma devresine gerek kalmaması

Çok basitleştirilmiş devreler, maliyet tasarrufu

Tasarruf sağlar
• Malzemeden
• Kurulum ve devreye almadaki iş gücünden

Bozulma riskini azaltır ve makinenin durma süresini ortadan kaldırır
• Daha az valf
• Daha az hortum
• Daha az boru
• Daha az bağlantı elemanı
• Ve daha azı ile yüksek performans