Otomasyon dergisi, Türkiye'nin otomasyon konusundaki ilk ve en köklü dergisidir. 1992 yılında “Türkiye’de Otomasyonsuz Fabrika Kalmasın” sloganıyla yola çıkan dergi, Türkiye endüstrisinin otomasyon konusunda bilgilendirilmesini kendisine misyon edinmiştir. Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri anında okuruna iletmeyi; otomasyon alanında yapılacak yatırımların, doğru ve kârlı olabilmesi için yol gösterici bir rol oynamayı amaçlamıştır.

Hidrolik Devre Boruları

Borulama; hidrolik akışkanı elemanlar arasında taşıyan boruları ve bağlantı elemanlarını içeren bir deyimdir. Basınç hattında kullanılan borular St 35.2 kalitesinde dikişsiz çelik çekme borulardır ve özellikleri DIN 2391´de belirtilmiştir. Borular paslanmayı önlemek amacıyla fosfatlama işleminden geçirilir. Boruların uygun olarak bağlanması, kaçakların azaltılması ve sistemdeki gürültülü çalışmadan kaçınmak için geçerlidir.

Boru bağlantılarında dikkat edilecek hususlar

Temizlik
Kirli yağ hidrolik sistemlerdeki arızaların en büyük nedenidir. Hassas malzemeler özellikle montaj artıklarının yaratacağı problemlere maruzdur. Bu nedenle montajın mümkün olduğu kadar temiz bir ortamda yapılması ve montaj sonrası boru donanımının temizlenmesi gerekir.

Destekleme
Uzun hidrolik borular içinden geçen akışkan, aniden durdurulduğunda veya geri döndürüldüğünde titreşim ve soka maruz kalırlar; bu da bağlantıların gevşemesine sonuçta sızıntılara neden olur. Bu yüzden borular uygun aralıklarla boru kelepçeleri ile desteklenmelidir. Boru kelepçeleri bağlantı elemanlarının montajını kolaylaştırmak için bağlantı elemanlarının yakınına bağlanmalıdır. Kelepçe olarak ağaç veya plastik kullanmak uygundur.
Fonksiyon
Hatların fonksiyonlarına dikkat edilmeli:
1. Pompa emiş boru çapından daha büyük olmalıdır. Depodan pompaya kadar olan bağlantı mümkün olduğu kadar kısa olmalıdır. Girişteki dirsek veya benzeri bağlantı elemanlarından kaçınmalıdır.
2. Pompa emişinde vakum olması nedeniyle emişteki bağlantılar hava girişini önleyecek biçimde sıkı olmalıdır.
3. Dönüş hatlarında kısıtlı geçişler basıncın yükselmesine ve gücün gereksiz yere harcanmasına neden olur. Akış hızının düşük tutulması için boru çapı uygun olmalıdır.
4. Silindir ve hız kontrol valfleri arasındaki mesafe kısa tutulmalıdır.
5. Dönüşlerde yeterli yarıçap verilmelidir.